Pidurisüsteemide remont

Kaasaegne auto on varustatud hulga süsteemidega sõidumugavuse ja turvalisuse tagamiseks. Üks võimsamaid süsteeme on pidurisüsteem. On väga oluline mõista vajadust pidurisüsteemi heas seisukorras hoida. Suure kiirusega autode ohutus on suuresti määratud pidurite tõhususe ja ohutusega.

Pidurisüsteemi talitlushäire sümptomid:

 suurenenud piduripedaali käik;

 piduripedaali kinnikiilumine;

 kõva pedaal;

 Pidurivedeliku leke;

 Seisupidur ei hoia sõidukit nõlval

 auto pidurdamise ajal külili;

 Padja voodrid kuumenevad liikumisel;

 Pidurdamisel pigistada;

Pad ebaühtlane padja kulumine;

King Pidurdamisel rooli peksmine.

- Kui sageli peate pidureid kontrollima?


Pidurisüsteemi tuleb kontrollida vähemalt 2 korda aastas. Hooajaliste rattavahetuste ajal on soovitatav läbi viia rutiinne ülevaatus. Ja muidugi tasub teenindusega ühendust võtta, kui pidurdamisel on müra või muid probleeme.


Regulaarne tähelepanu nõuab pidurivedelikku. Vedeliku taseme langus paagis on märk poltide ja ketaste kulumisest või võib osutada muudele probleemidele süsteemis. Pidurivedelik kaitseb lisaks oma põhifunktsioonile ka süsteemi osi korrosiooni eest, seetõttu vajab see perioodilist väljavahetamist. Pidurivedeliku vahetamise intervall on näidatud auto või mootorratta kasutusjuhendis ja see on tavaliselt 1 kuni 3 aastat, olenevalt selle tüübist. Pidurivedeliku omaduste objektiivne hindamine aitab siiski keemistemperatuuri mõõta. Seda saab teha ainult spetsiaalse testri abil.